Így veszik meg – ha nem is a lelkedet, de a pénztárcádat biztosan…

Ha esetleg vállalkozóként tevékenykedsz, akkor a túlsó oldalról, ha pedig  halandó fogyasztóként létezel, akkor az innensőn érint téged az a tény, hogy bizony a marketing szakemberek céltáblájának közepén tengődsz jelenleg.

Ha azt gondolod, hogy azzal, hogy nincs TV-d, vagy nem jársz plázákba, kikerültél abból a körből, akiket bármilyen marketing-fogással meg lehet venni, akkor tévedsz, ugyanis biztos, hogy a most következő eszközök valamelyikével te is találkozol a mindennapjaid során. Maximum nem érzékeled, és éppen ez benne a szép. (és persze ügyes is egyben…)

  1. impresszív web design: nem kell messzire menni ahhoz, hogy lássuk, milyen kicsi trükkökkel milyen messzire lehet menni az értékesítésben, hiszen egy ügyesen és szépen megszerkesztett weboldal, ami ráadásul még felhasználóbarát, sokkal inkább sarkall bennünket vásárlásra, mint egy igénytelen maszlag. Ugye te is tudnál erre példát mondani? És ha azt hiszed, ez gyerekjáték, akkor elárulom, hogy külön szakma épül rá, és azok a cégek, akik hajlandóak befektetni a megfelelő emberek alkalmazásába, a sikerük jó részét tudhatják a web designra rászánt időnek és energiának egyaránt.
  2. mobil-barátság: mivel nagyon bután hangzik magyarul, inkább az angol “mobil-friendly” kifejezést szoktuk használni. Emlékszel még az okostelefonok megjelenésének idejére? Megvan még, amikor szenvedések árán tudtad a hangyabetűket elolvasni a browseredben a kedvenc weboldaladat böngészve? Mára ez már kőkorszaknak számít, hiszen ami nem mobilbarát, annak szinte lőttek, de legalábbis biztos, hogy veszít az értékéből a generációnk szemében.
  3. video marketing: nem titok, hogy a vizuális élvezet viszi a prímet az Y-ok körében, a Z-knél meg aztán végképp dübörög…nem véletlen, hogy a bloggereket lassan a vloggerek beelőzik mennyiségben, és bizony ezt már azok a cégek is felismerték, akik influencerekkel hirdetnek.
  4. és ha már itt tartunk, akkor az influencerek mellett nem szabad elmenni. Számos statisztika és kimutatás létezik már arra, hogy mennyivel többet ér súlyos tíz- vagy százezereket kiadni az influencer marketingre, mint például bannereket, vagy egyéb hirdetési formákat alkalmazni. Úgyhogy, ha a vállalkozásodat fel akarod pörgetni, ha valamin, akkor ezen ne spórolj! Ha pedig blogger vagy influencer vagy, szintén érdemes elmenned ebbe az irányba.
  5. social media: a fentieknek persze a legfontosabb eszköze a social media, azon belül is kis hazánkban elsősorban az Instagram és a Facebook. Amelyik induló cég ezeken a felületeken nem jelenik meg, és nem aktív, az gyakorlatilag nem is létezik… 

Persze lehetne még bővíteni a sort, illetve kicsit hosszabban kifejteni, de ez maradjon a következő bejegyzésekre, amikben nagyobb hangsúlyt tudok fektetni az egyes pontokra. Persze, csak ha titeket is érdekel…

Leave a comment