Januári olvasólistám, avagy 4 könyv, amit Neked ajánlok!

Említettem már, hogy néhány hónapja visszatértem a könyvekhez, és hanyagolom a filmezést hétköznap esténként. Azt tűztem ki célul, hogy nagyjából heti egy könyv lesz az, amit el szeretnék fogyasztani, ami reális is – persze függően attól, hogy milyen hosszúságú az éppen kiválasztott remekmű. Sosem könnyű döntés, hogy mi legyen a következő az olvasnivalóim listáján, és általában szóbeli ajánlások és review-k alapján döntök. Éppen ezért azt gondoltam, hogy nem árthat, sőt segíthet az, ha veled is megosztom a tapasztalataimat:

  1. Maria Semple – Hová tűntél, Bernadette? Négy könyvet kaptam karácsonyra, és ez volt az, amivel megkezdtem az évet. Bevallom, hogy bár korábban láttam már ezt a művet egy-egy listában, mint ajánlott könnyű olvasmány, nem tudtam pontosan miről szól. A sztori egy nagyon szerethető család története, ami bár néha furcsa csodákkal átszőtt elmesélésekbe torkollik, mégis olyan kérdéseket feszeget, amik nagyon is valóságosak, így például a házasélet problémáit, a depresszió és a beilleszkedés témáit boncolgatva. Ha szórakoztató, mégis tartalmas olvasmányra vágsz, nagyon tudom ajánlani!covers_266161
  2. Nick Kolenda – Methods of persuasion Ezt a könyvet a főnökömtől kaptam karácsonyra, és bevallom, először azt hittem, amolyan megmondós, sales-es olvasmány lesz (ugyanis főállásban sales-esként dolgozom), aztán szépen lassan rájöttem, hogy sokkal többről, és sokkal jobbról van szó. Nick pszichológiai kutatásokon keresztül lett mestere a meggyőzés tudományának. Amiről ír, abban semmi varázslat nincsen, csupán olyan összefüggéseket ismert fel, amit a marketing, a sales, a HR világában és ugyanúgy a mindennapjaidban is nagyon könnyen hasznosíthatsz. A legjobb hétköznapi példa, amit használ a hogyan győzd meg a férjedet arról, hogy az általad választott úticél lesz a legjobb mindenkinek a családi nyaraláshoz. 🙂 61i7NH0j0aL._SX329_BO1,204,203,200_
  3. William J. Broad – The science of YOGA – The Risks and the Rewards Mivel a jóga egyre jobban beférkőzik az életembe (hála, hála!), ezért komolyabban el kezdtem vele foglalkozni. És mivel a nővérem mindig a legjobb a karácsonyi ajándékozásban, ezért tőle többek között ezt a könyvet kaptam ajándékba. Nem arról szól, hogy ha jógázol, akkor minden jó lesz. Ez a könyv egy nagyon komoly, számos tényfeltárással alátámasztott írás arról, hogy mi történik, ha nem megfelelően jógázol, túlzásba viszel dolgokat, vagy nem arra használod, amire kitalálták. Olyan eseteket említ meg, amik balesettel vagy sérüléssel, sőt néhol maradandó károsodással végződtek, de természetesen arra is kitér, hogyan gyógyítja azt, aki megfelelően gyakorol. A mű Amerikában nagy botrányt kavart, de én úgy gondolom, hogy mindenkinek illene elolvasnia, aki komolyabban foglalkozik a jógával. 41JXPB1UlFL._SX336_BO1,204,203,200_
  4.  Jocelyn K. Glei: Alkossunk maradandót! Végül, de nem utolsó sorban következzen egy olyan könyv, ami számomra leginkább a PIZSI miatt volt érdekes. Egy rövid must have, ami vállalati vezetők válaszait tartalmazza olyan kérdésekről, amik a siker titkát feszegetik. Nem befektetési tippeket, vagy ügyeskedő trükköket tár eléd, hanem a márkaépítés és az ügyfélkiszolgálás olyan aspektusait ecseteli, amik sokszor szokatlannak tűnnek, mégis sikerre vittek egykor kicsiként induló, mára nagyra nőtt vállalatokat. Én nagyon hasznosnak találtam, és sok szamárfület hagytam benne, hogy bizonyos részekre majd újra és újra visszatérjek 🙂 alkossunk-maradandot

A 2018-as évem (eddigi) egyik legjobb döntése ez az olvasósdi dolog, és úgy tervezem, hogy az előző hónapban elolvasott könyvecskékről mindig készítek majd egy ilyen listát egyrészt magamnak felidézésképpen, másrészt nektek inspiráció gyanánt. Hátha bejön… 😉

***

the woman human millennial

Leave a comment