4 irányzat, amit minden Y-nak ki kell próbálnia, ha mozogni vágyik

Azon felül, hogy alapvetően a rendszeres sportolás mainstreammé válását a mi generációnk segítette elő – és ez minden értelemben egy pozitív fellendülés -, van néhány olyan – egyelőre még különleges – sportág, amit mi tettünk népszerűbbekké, elsősorban a saját generációnk körében. Személy szerint én sport szinten nem vagyok egy nagyon elköteleződő típus, így szeretek időről időre új dolgokat kipróbálni, és ha te is így vagy ezzel, akkor neked is érdekes lehet ez az összefoglaló:

  1. jóga – a mindenek tudója. Talán ez az egyetlen mozgásforma az életemben jelenleg, amit folyamatosan űzök már kb. 2 éve. Igaz, hogy néhol gyakrabban, néhol ritkábban, de számomra a jóga az, amiben nem csak a testem, de a lelkem és az elmém is kikapcsolódik, és egyszerre felfrissül. A változatosság miatt itt is jellemző, hogy stúdióról stúdióra járok, de azért megmaradtak a nagy kedvencek, például Báthory Kinga órái a Down Dog-ban, ahova vissza-visszajárok, amikor az időm úgy engedi. A jógát szerintem szűrő nélkül mindenkinek ki kell próbálnia, és az benne a fantasztikus, hogy rengeteg különböző irányzat van, úgyhogy egészen biztos, hogy ha kitartóan keresel, akkor megtalálod a neked valót!
  2. rúdtánc – nem csak csábítóknak. A listámból talán a legmegosztóbb pont ez, amit szerintem már majdnem mindenki kipróbált, aki él és mozog a generációnk női szakaszában. És mi a visszatartó erő legtöbbször? A fájdalom. Bizony, az ember nem is gondolná, amikor a pörgő-forgó fantasztikus testű lányokat és férfiakat bámulja, hogy bármi is fájdalmas és nehéz lehet ebben, pedig mennyire, hogy az! A rúdtánc egy fájdalmas sportág, az elején legalábbis mindenképpen. Mi beszél mégis mellette? Nem egy és nem két dolog, de az bizonyosan, hogy olyan izmokat mozgatsz meg vele, amit máskor soha, és emiatt nemsemmi forma érhető el vele, ha huzamos ideig csinálod, ez garantált. Rengeteg helyen űzheted már a városban, én egy példát írnék ide, amit már teszteltem, és szupercuki oktatókkal találkoztam, ez pedig a Women’s Paradise.
  3. BBJ – avagy a brazil jitsu, nem csak férfiaknak! Amíg nem lettem jitsus barátnő, addig bevallom, nem sokat tudtam erről a harcművészetről, azóta viszont hetente csábítanak, hogy menjek már és próbáljam ki, de eddig még nem sikerült összeszednem hozzá a bátorságomat. Emellett viszont egyre több ismert és ismeretlen Y ismerkedik ezzel a sportággal, ami tulajdonképpen nem is csak egy sport, mint inkább életérzés és -stílus. Ízelítő gyanánt ajánlom ezt a videót, ami a ZR Team Hungary életébe ad egy kis betekintést.
  4. minden, ami AERIAL – az airyoga, aerial fitness és hasonló megnevezések valószínűleg neked sem újak már, de ha még nem próbáltad, itt az ideje ezt is kipipálni. Az inverz pózoknak rengeteg jótékony hatása van, amiket a tested meg fog hálálni és nem mellékesen még a komfortzónádat is próbára teheted egy kicsit, hiszen az első órákon a magasságtól való félelmet is le kell majd küzdened. Nekem Gulyás Laránál volt szerencsém kipróbálni ezeket az irányzatokat, ahol nem csak szuperkedves oktatókkal fogsz találkozni, de folyamatosan bővül az edzésformák repertoárja is, így a változatosság is garantált.

Ezt a listát persze folyamatosan lehetne bővíteni, hiszen újabb és újabb érdekesebbnél érdekesebb hobbik közül választhatunk, és én azt gondolom, hogy nem muszáj leragadni bármelyiknél. Ha szeretsz mindig valami újat kipróbálni, akkor miért ne tennéd. Az élet változás!

 

Leave a comment